Geoblog.pl    jamber    Podróże    Bolonia i okolice    W stolicy szynki parmeńskiej.

W stolicy szynki parmeńskiej.

Włochy
Włochy, Parma

W drodze do Parmy czytamy w naszym przewodniku, że większość atrakcji do zwiedzania czynna jest do godziny 14. Spoglądamy na zegarek...12.30 a nas czeka jeszcze pół godziny drogi...trudno...jedziemy do stolicy parmezanu i szynki parmeńskiej

Spacerem wzdłuż Viale Paolo Toschi ruszamy w kierunku centrum.

Docieramy do Palazzo della Pilotta w której obecnie znajduje się Akademia Sztuk Pięknych, Galeria Narodowa i wiele wiele innych instytucji. Następnie przez Piazza della Pace docieramy do Strada Cavour, gdzie postanawiamy zatrzymać się na tortellini i espresso, spożywanych przy dźwiękach nastrojowego akordeonu.

Po krótkiej przerwie, trafiamy do serca miasta, czyli Piazza Duomo, przy którym znajduje się przepiękna katedra i baptysterium, wykonane z różowego marmuru. Niestety jak zapowiadał nasz przewodnik, wszystko zamknięte.

Spacerując po Parmie zobaczyliśmy jeszcze kościół San Giovanni Evangelista, Palazzo della Governatore, Teatro Regio, w którym znajduje się słynna Opera, po czym wróciliśmy na dworzec z postanowieniem odwiedzenia Ferrary.